Aankomst en dag1 - Reisverslag uit Neuenkirchen, Duitsland van Bram Pelders - WaarBenJij.nu Aankomst en dag1 - Reisverslag uit Neuenkirchen, Duitsland van Bram Pelders - WaarBenJij.nu

Aankomst en dag1

Door: Bram

Blijf op de hoogte en volg Bram

24 Juni 2016 | Duitsland, Neuenkirchen

Donderdag avond had mijn moeder Jannes en mij naar de stage gebracht in Duitsland. Mijn verblijfplaats is in het duitsedorpje neuenkirchen-vörden. Hier woont Willem mijn gast heer ik heb zijn familie ontmoet en daarna heeft hij ons rondgeleid door ons verblijf. Wij mochten in het huis van zijn moeder zitten wat naast zijn eigen huis is. Die avond zijn ik en jannes op tijd gaan slapen zodat we optijd op konden staan.

Dag1:

Vandaag waren we rond een uur of 10 opgestaan. Tegen de middag aan zijn we het dorpje ingelopen naar de supermarkt dit was ongeveer een kwartiertje lopen. Hier hadden wij inkopen gedaan voor de dag. Rond 3 in de middag gingen we met Willem naar de locatie waar het schutzenfest is daar hebben we geholpen grote houten palen met vlagen de grond in te krijgen. We moeten ook helpen binnen de grond in te slaan voor versieringen op te hangen. Ik had het vvor elkaar gekren om de vierkante kom van de hamer precies in de vierkant te slaan die aan de pin vast zat waardoor ik hde hamer niet meer uit de pin kreeg. We moesten daar nog wat andere dingen doen. Jammer genoeg regende het continu tussendoor daarom moesten we steeds schuilen. Op een moment regende het zelfs hagelstenen de grote van ijsklontjes.
Later die avond moest de schuttersverreniging een stuk marcheren en daarna een vlag ophangen. Dit was allemaal serimoniele dingen die de schutters weer een reden gaf om te gaan drinken. Dus daarna waren we naar de stamkroeg van die schutters geweest en hebben daar gegeten en tot laat in de avond gezeten.

  • 25 Juni 2016 - 09:49

    Papa:

    Goed bezig Bram. Laat die schutterijbroeders maar eens zien wat werken is!!! :-)

Reageer op dit reisverslag

Je kunt nu ook Smileys gebruiken. Via de toolbar, toetsenbord of door eerst : te typen en dan een woord bijvoorbeeld :smiley

Verslag uit: Duitsland, Neuenkirchen

Bram

Deutschland wunderbar

Actief sinds 17 Juni 2016
Verslag gelezen: 143
Totaal aantal bezoekers 2049

Voorgaande reizen:

23 Juni 2016 - 28 Juni 2016

EIO Duitsland

Landen bezocht: