Dag 2 en dag 3 - Reisverslag uit Neuenkirchen, Duitsland van Bram Pelders - WaarBenJij.nu Dag 2 en dag 3 - Reisverslag uit Neuenkirchen, Duitsland van Bram Pelders - WaarBenJij.nu

Dag 2 en dag 3

Door: Bram

Blijf op de hoogte en volg Bram

27 Juni 2016 | Duitsland, Neuenkirchen

Dag2: in de ochtend konden we lekker uit slapen en jannes is naar de supermarkt gefietst. Na een lekker ontbijtje zijn we met de auto door Jan de zoon van Willem naar een kroeg een halve kilometer van het feest vandaan gebracht. Vanaf hier marcheerden de schuttersverreniging naar het feest. Na een paar traditionele dingen was het tijd om te gaan schieten voor de kleine kinderen wie de schutters prins word. En daarna voor de jugend kompanie om te gaan schieten. Omdat wij de hele dag met hun mee liepen konden we ook dicht bij het schieten komen. Omdat het jammergenoeg regende zaten meeste mensen in de tent en kwamen niet kijken. Dit was het eerste jaar ooit dat daar een Schutters koningin was.
Na het schieten was het de rest van de avond feest.

Dag3:
Deze ochtend hadden ik en Jannes ons een beetje verslapen omdat we de dag ervoor pas zo laat terug waren. Dus we waren snel naar het feest gefietst en daarom had ik gister ook geen verslag gemaakt. Toen we daar aankwamen was het grote mensen schieten bezig. Dit werd uiteindelijk gewonnen door een Nederlander. Ook al kunnen we niet het ek winnen in ieder geval hebben we iets. Meteen hierna was het tijd om voetbal te kijken en Duitsland had mooi met 3-0 gewonnen. Na de wedstrijd was de huldiging van de schutters koning. Hier snapte ik niet heel veel wan want dat was weer veel culturele schutters dingen. Na de huldiging was er een groot feest met heel veel mensen dat ook tot heel laat door ging.